TWARZ

Kofeina- wpływ na życie codziennie

Kofeina- wpływ na życie codziennie

Kofeina- wpływ na życie codziennie

O kawie i kofeinie przed treningiem była już mowa. Ale jak to jest z kawą poranną, kawą do podwieczorku? Kawa nie jako przedtrenigówka? Przeczytajcie:

Czy wiecie, że 1 filiżanka espresso to 100mg kofeiny. Wchłania się ona w przewodzie pokarmowym i trafia do krwi po około 30 – 45 minutach.

Dzienna dawka kofeiny, której nie powinniśmy przekraczać to 300mg, czyli 3 filiżanki. Metabolizm kofeiny u kobiet ciężarnych jest znacznie wolniejszy, dlatego ważne jest, aby wówczas szczególnie zwracać uwagę na ilość wypijanych kaw.

Aby wydobyć z kawy to, co najlepsze, warto spożywać ją z dodatkiem gorzkiego kakao, zwiększającego przyswajanie kofeiny, bez dodatku mleka i cukru.

Pamiętajmy, że kawa z dodatkiem bitej śmietany, mleka, cukru syropów smakowych, czy lodów to tak naprawdę nie kawa a deser kawowy, który ma sporo kalorii i znikome działanie pobudzające.

Szklanka kawy latte (330ml) to 188kcal, 10,2g białka, 9,9g tłuszczu, 14,5g węglowodanów.

Z dodatkiem 2 gałek lodów śmietankowych to dodatkowe 80kcal a plus bita śmietana to prawie 300kcal.